Duygu Dostu Okullar Artıyor
Can Kardeş Anaokulu Türkiye’nin İlk Duyarlı Okulu Oldu. Duygu Koçluğu Türkiye Enstitüsü’nün desteğiyle süreci devam eden daha birçok okul var. Enstitü Kurucusu Doç. Nalan Kuru Hiss, arkadaş canlısı bir okulu şöyle anlatıyor:
‘Bir okul hayal edin.. Kapısından girdiğimizde karşınıza çıkan herkes birbirine duygu koçluğu bağlantısı diliyle yaklaşıyor ve aynı zamanda okulda çocukların akademik başarılarını da destekleyen aktif bir öğrenme programı uygulanıyor. sosyal ve duygusal öğrenme becerileri olarak, tüm veliler kurumun bir modülü, okul ile birebir dil. ayda iki kez paylaşım toplantılarında konuşup merkeze geliyor… İşte akredite duygu dostu okul, işte böyle bir şey.. Tüm okul için tek bir kriter var.
çok istiyor.. Ardından bizim ön görüşmelerimiz ve çalışmalarımızla kurum kültürüne adaptasyonu gerçekleşiyor.’
Kuru; ‘Okullar sadece akademik bilgi yükleyen yerler olmamalıdır.’ diyor. Akademik bilgi ve becerinin yaşam başarısına dönüşmesi için çocukların sosyal ve duygusal zekası küçük yaşlardan itibaren desteklenmelidir. Alanında çok iyi ancak hasta ilişkisinde çok başarısız bir doktor, çok iyi bir üniversiteden mezun olmuş ancak problem çözme becerisi düşük bir avukat, akademik bilgisini ömür boyu başarıya dönüştürmekte sorun yaşayabilir. Artık okullar, yeni yüzyılın ihtiyacı olan ve bu yüzyılın ihtiyacı olan akademik donanımlı, ancak onları hayata aktarabilecek duygusal zekaya sahip bireyler yetiştirmek zorundadır.’
Okullar dilerlerse duygu koçluğu yaklaşımını kendi kurum kültürlerine ve eğitim sistemlerine uyarlayarak akredite olabilirler. Ülkemizde EC UK adına kurumsal akreditasyon verme yetkisine sahip tek kurum olan EC Türkiye Enstitüsü, bilimsel bir program olan Sense-Friendly Dönüşüm Akreditasyon Programını uygulamaktadır. Bu program, okulun tüm öğretmen-yöneticilerinin, diğer personel-velilerinin değişim sürecine aktif olarak katılmasını gerektirir. 32 hafta süren program toplamda sekiz aşamadan oluşuyor. Program uygulanmadan önce tüm çalışanlara ve velilere “Duygu Koçluğu Temelli Duygu Dostu İletişim” eğitimi verilmektedir.
Sınıflarda mevcut eğitim programı ve “Duygu Dostu Çocuklar Programı”na ek olarak
Süreç boyunca her kuruma birebir destek veren mentorluk sistemi de aktif olarak kullanılmaktadır.
Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı